Strādājot ar telefonu, ik pa laikam nākas saskarties ar situāciju, kad kāda programma jeb aplikācija nestrādā, neatveras vai arī atveras, bet uzreiz arī aizveras. Iemesli tam var būt visdažādākie. Vēlos padalīties ar 3 ieteikumiem, kuri var palīdzēt atrisināt lielāko daļu problēmu.
1.metode. Programmu kešatmiņas iztīrīšana
Visātrākais veids kā mēģināt atrisināt problēmu ir programmas kešatmiņas iztīrīšana. Android (Samsung, Huawei, OnePlus, u.c.) telefoniem to var izdarīt veicot sekojošas darbības.
Ar pirkstu nobraucam no augšas uz leju un uzspiežat uz iestatījumu (zobrata formas) pogas.
Sarakstā atrodam sadaļu Programmas.
Atrodat programmu, kura jums nestrādā un nospiežat uz tās. Šajā piemērā esmu izvēlējies Spotify lietotni.
Programmas datu sarakstā atrodat Krātuve, uz kuras jānospiež.
Jaunās izvēles apakšā ir poga Notīrīt kešatmiņu. Nospiežat uz šīs pogas.
Pēc šīs darbības, aplikācijas kešatmiņai būtu jābūt izdzēstai. Aizejiet uz sākuma ekrānu un mēģiniet palaist programmu. Ja tā vēl joprojām neiet, tad izmēģiniet nākamo ieteikumu.
2.metode. Aplikācijas noņemšana un uzstādīšana atpakaļ
Ja kešatmiņas tīrīšana nav palīdzējusi, tad nākamais solis būtu aplikācijas noņemšana jeb pareizāk būtu teikt atinstalēšana. Pareizi izvēlēts vārds ir būtisks, jo nospiežot uz izvēlētās aplikācijas un paturot 1 sekundi jums parādīsies izvēlne, kurā būt iespēja gan noņemt aplikāciju gan atinstalēt to. Pareizā izvēle ir Atinstalēt.
Piezīme. Iespēja “Noņemt” jums parādīsies tikai tad, ja tā atradīsies uz kāda no jūsu sākuma ekrāniem.
Pēc Atinstal. nospiešanas jums nepieciešams apstiprināt, ka patiešām vēlaties atinstalēt aplikāciju. Nospiediet Labi, ja piekrītat veikt atinstalāciju.
Pēc šīs darbības jūs tiksiet informēti, ka programma ir veiksmīgi izdzēsta no jūsu telefona.
Nākošie soļi ir veikt aplikācijas atkārtotu uzinstalēšanu izmantojot Google Play.
Pēc atkārtotas uzstādīšanas jāpārliecinās, ka programma strādā korekti.
3.metode. Telefona rūpnīcas atiestatīšanā
Kad ir izmēģināti dažādi varianti un nav vairs citu iespējamo risinājumu, tad kā pēdējo var veikt tālruņa rūpnīcas atiestatīšanu (factory reset). Pēc šīs darbības telefons tiks atgriezts sākotnējā stāvoklī.
Piezīme. Veicot telefona rūpnīcas atiestatīšanu visi lietotāja/jūsu dati tiks dzēsti. Tādēļ pārliecinieties, ka jūsu datiem ir rezerves kopija.
Ar pirkstu nobraucat no augšas uz leju un uzspiežat uz iestatījumu (zobrata formas) pogas.
Ejat uz Vispārīga pārvaldība
Sarakstā atrodat Atiestatīt un nospiežam.
Izvēlaties Sākotnējo datu atiestate
Nākamajā logā jūs tiksiet informēts, par to, kāda informācija tiks izdzēsta veicot tālruņa atiestatīšanu. Ja piekrītat, ka daļa programmu un jūsu datu tiks dzēsti, tad nospiežat uz Atiestatīt
Pēc sekmīgas tālruņa atiestatīšanas, atjaunojiet savu datus un no jauna uzstādiet nepieciešamās aplikācijas. Pēc atiestatīšanas, programmām būtu jādarbojas normāli. Ja tomēr aplikācija turpina slikti strādāt, tad visticamāk problēma ir pašā aplikācijā.
Lai gan šīs ir izplatītākās metodes, kuras izmanto, lai atrisinātu aplikāciju darbības traucējumus, tomēr jāatceras, ka iemesli var būt visdažādākie. Tajā skaitā telefonā var būt iekļuvusi ļaunatūra (kā ar to tikt galā varat lasīt šeit – Vīrus telefonā! Kā rīkoties?) Tomēr vienmēr vispirms ir ieteicams pakonsultēties ar speciālistu. Tādā veidā tiks ieekonomēts laiks, lai atrisinātu problēmas, gan arī pataupīti nervi.