Nestrādā dators. Nevar ieslēgt datoru. Ieslēdzot datoru, parādās kļūdas paziņojums. Ko darīt? Iemesli šiem notikumiem var būt visdažādākie. Precīza metode problēmas risināšanai, parasti nav uzreiz nosakāma. Tomēr ir vairākas darbības, kuras daudzos gadījumos var būt efektīvas un noderēt ikvienam. Seko zemāk norādītajiem ieteikumiem un iespējams tu atrisināsi savu problēmu un veiksmīgi iedarbināsi datoru.
Pārbaudīt vadus
No sākuma ir jāņem vērā, ka nedaudz atšķirīgi risinājumi var būt stacionārā un portatīvā datora gadījumā. Abu datoru gadījumā ir jāpārliecinās, vai esošie vadi ir savās vietās un nav kļuvuši vaļīgi. Var pat pamēģināt atvienot visus vadus no datora un pievienot atpakaļ tajās pašās vietās.
Ieslēgšanas poga
Var gadīties situācijas, kad dators ir nokļuvis tādā kā ieslēgšanas/izslēgšanas starpstāvoklī un tādēļ to nevar ieslēgt. Tādās situācijās, ir nepieciešams būt pilnībā pārliecinātam, ka dators ir izslēgts. Stacionārā datora gadījumā to izdarīt ir vieglāk, vienkārši izraujot elektrības vadu un pievienojot to atpakaļ. Ar portatīvajiem datoriem ir grūtāk. Pat atvienojot tos no elektrības vada, tie turpina darboties izmantojot baterijas resursus.
Šo var atrisināt nospiežot ieslēgšanas pogu un turot to aptuveni 10 sekundes.
Ja jūsu dators nebija pilnībā izslēdzies, tad tagad tas noteikti to ir izdarījis. Vēl tikai atliek to mēģināt ieslēgt atpakaļ.
Ja ir zināšanas kā to izdarīt, tad papildus ieteikums būtu atvienot portatīvā datora bateriju un pēc īsa brīža to atlikt atpakaļ.
Bezvadu peles USB raidītājs
Man daudzas reizes ir nācies novērot situāciju, kad dators it kā ieslēdzas, bet paliek “stāvot” uz sākuma ekrāna. Viens no maniem ieteikumiem šādās situācijās būtu atvienot bezvadu peles vai klaviatūras raidītāju (ja jums tāds vispār ir). Parasti tas ir neliels spraudnis, kurš tiek ievietots datora USB ligzdā (piemēru attēlus skatīt šeit). Pēc atvienošanas nepieciešams pārstartēt datoru nospiežot ieslēgšanas pogu. Ja dators veiksmīgi sāks savu darbību, tad bezvadu raidītāju var atlikt iepriekšējā vietā.
Kļūdas paziņojumi
Daudzos gadījumos dators pats mūs informē par problēmām, ar kurām ir saskāries. Uz ekrāna tiek attēlots kļūdas paziņojums, kā arī dažos gadījumos norādīts uz darbībām, kuras ir jāveic, lai to atrisinātu. Bieži šie risinājumi prasa tehniskas zināšanas un to risināšana var situāciju pat padarīt vēl sliktāku. Tādēļ ieteicams tomēr vērsties pie zinošiem speciālistiem, kuri drošāk un ātrāk spēs atrisināt radušās problēmas. Lai atvieglotu speciālistu darbu, jūsu uzdevums ir piefiksēt šos kļūdu paziņojumus un nodot speciālistam informāciju par tiem.
Tehnoloģijām kļūstot sarežģītākām, rodas arvien grūtāk risināmas problēmas. To risināšanai nepieciešamas plašākas zināšanas un var nākties pielietot speciālus rīkus. Neskatoties uz to, katrs no jums no sākuma var mēģināt pielietot augstāk minētās darbības un ja tas nepalīdz, tad vēlams vērsties pie zinošiem speciālistiem, kuri spēs jums palīdzēt.
Papildus ieteikums – Ja esat veicis kādas darbības, lai pats risinātu problēmu, tad noteikti par tām informējiet savu speciālistu. Pat ja tās, ir bijušas neveiksmīgas un varbūt pat vēl vairāk ir pasliktinājušas situāciju. Jo vairāk informācijas būs pieejama, jo lielāka iespējamība ātri un labi veikt datora salabošanu.
Nepieciešamības gadījumā mūsu speciālisti var sniegt konsultācijas un palīdzību saistībā ar datoru un telefonu problēmām, kā arī piedāvāt labāko risinājumu. Par mūsu sniegtajiem pakalpojumiem vairāk var uzzināt sadaļā Pakalpojumi.